Tworzenie stron internetowych

Cel strony internetowej

Rozpoczynając proces budowy strony internetowej, najważniejszym etapem jest określenie jej oczekiwanej roli, czyli nadrzędnego celu, dla jakiego strona intenetowa ma powstać.

Trzy najczęstsze powody, dla których powstaje strona internetowa:

  • cel informacyjny,
  • cel wizerunkowy,
  • cel komercyjny.

Przed powstaniem strony, nasi Klienci często posiadają już pewną wizję swojej strony internetowej lub pojedynczych funkcjonalności, które chcieliby posiadać. Naszym zadaniem jest sprecyzowanie tej wizji. Przy wspólnej analizie celu strony z Klientem kreuje się jej obraz oraz oczekiwany sposób działania.
Jest to niezwykle istotna część naszej pracy, ponieważ prawidłowe określenie celu budowy strony internetowej (lub wprowadzania na niej zmian) pozwala na poprawne jej zaprojektowanie, określenie jej zakresu i ewentualnych usług dodatkowych, a także często na znaczące ograniczenie kosztów jej wytworzenia.

 

Rodzaje stron internetowych

Strona informacyjna

Strona internetowa budowana w celu informacyjnym (nazywana również często stroną-wizytówką) jest najprostszym i najtańszym sposobem udzielania informacji swoim klientom. Jest właściwym wyborem dla wszystkich biznesów, które posiadają już swoje grono klientów lub pozyskują ich w sposób niezwiązany z Internetem.
Strona informacyjna pozwala na przedstawienie swojej oferty, godzin otwarcia, danych kontaktowych, lokalizacji i innych istotnych informacji klientom, którzy chcą skorzystać z Państwa usług.
Strona informacyjna pozwala odciążyć firmę z odpowiadania na najczęściej pojawiające się pytania klientów. Najczęściej powoduje również wzrost ich ilości, gdyż minimalizuje prawdopodobieństwo natrafienia przez szukającego Państwa firmy klienta na inną firmę o analogicznej ofercie.

Strona wizerunkowa

Strona internetowa budowana w celu wizerunkowym realizuje analogiczne rozwiązanie do strony informacyjnej, jednak jest od niej bardziej rozbudowana.

Umożliwia dokładne opisanie swoich usług lub produktów, przedstawienie ich właściwości i zalet, zamieszczenie rozbudowanych informacji o firmie, przedstawienie personelu czy zamieszczenie galerii zdjęć. Strona wizerunkowa, oprócz przedstawienia informacji, ma utwierdzić Państwa klienta w przekonaniu, że wybiera właściwą firmę oraz właściwy produkt.

Strona komercyjna

Strona internetowa budowana w celu komercyjnym ma za zadanie przynieść firmie nowych klientów.

Oprócz realizacji celu wizerunkowego, budując stronę komercyjną należy zwrócić uwagę dodatkowo na aspekt przygotowania strony pod pozycjonowanie (czyli widoczność w wyszukiwarce Google), przygotowania mechanizmów umożliwiających analizę ilości wejść oraz zachowań klientów, a także na wszystkie obszary związane z jej dalszym rozwojem.
Strony komercyjne są najczęściej projektami, w których kładzie się zwiększony nacisk na łatwość rozbudowy, możliwość późniejszej implementacji dodatkowych rozwiązań, optymalizację oraz bezpieczeństwo.

Zobacz porównanie typów stron oraz przykładowe realizacje »

Koszt budowy strony internetowej

W zależności od celu strony internetowej, projektu graficznego oraz stopnia jej rozbudowania, całkowity koszt strony internetowej jest bardzo różny – stronę informacyjną realizującą podstawowe założenia biznesowe można stworzyć już od 400 PLN netto.

Największy wpływ na koszt strony internetowej ma układ graficzny (szablonowy lub projektowany indywidualnie) oraz dodatkowe funkcjonalności (strefa dostępna po zalogowaniu, przygotowanie pod pozycjonowanie, kalendarz wydarzeń, aktualności, optymalizacje).

Każdy nasz projekt rozpoczynamy od określenia wymagań, aby pieniądze przeznaczone na stronę internetową były wydane efektywnie, a nie efektownie.

Więcej informacji na temat kosztu budowy strony internetowej znajduje się w dziale FAQ – najczęściej zadawane pytania.

 

Etapy budowy strony internetowej

Budowa każdej strony internetowej rozpoczyna się od zebrania wszystkich niezbędnych informacji do określenia celu powstania strony internetowej. Pozwala to dobrać właściwe rozwiązania do rzeczywistych Państwa potrzeb i już na tym etapie zminimalizować koszt jej wytworzenia i późniejszej usługi.

Drugim etapem budowy strony internetowej jest zaprojektowanie i ustalenie wyglądu graficznego, zgodnego z oczekiwaniami Klienta. Dobierane są kolory, czcionki, zdjęcia i inne elementy strony internetowej. Proponowany jest ich czytelny, estetyczny i łatwy do nawigacji układ.

Trzecim etapem budowy strony internetowej jest wyposażenie jej we wszystkie zamówione mechanizmy: formularze kontaktowe, systemy analityczne, mechanizmy aktualności, blogi, mechanizmy bezpieczeństwa, optymalizacje pod pozycjonowanie, optymalizacje prędkości działania etc.
Jako, że jest to najbardziej czasochłonny i kosztogenny obszar budowy strony internetowej, tak dużą wagę przywiązujemy do właściwego określenia potrzeb i oczekiwań Klienta – wszystkie funkcjonalności, oprócz początkowego kosztu wytworzenia, wymagają również późniejszego utrzymania i administracji – dodawanie funkcjonalności, które nie przekładają się na realną wartość dla Klienta są zwyczajnie zbędnym kosztem, który mógłby zostać przeznaczony na promocję.

Ostanim etapem budowy strony internetowej jest jej implementacja w środowisku produkcyjnym. Gotową stronę internetową umieszcza się na serwerach, przypina do niej domenę oraz konfiguruje w sposób umożliwiający jej odwiedzanie przez użytkowników.
Implementacja strony kończy proces jej budowy, a w zależności od rodzaju zbudowanej strony rozpoczynają się prace takie jak pozycjonowanie, regularne prace administracyjne czy analiza ruchu użytkowników.

Porównanie oferowanych stron internetowych

 

Strona informacyjna Strona wizerunkowa Strona
komercyjna
Czytelny i estetyczny design ✔️ ✔️ ✔️
Strona responsywna, dostosowana do różnych urządzeń (komputer, tablet, telefon) ✔️ ✔️ ✔️
Przedstawienie najważniejszych informacji o firmie ✔️ ✔️ ✔️
Przedstawienie listy usług firmy ✔️ ✔️ ✔️
Kontakt i mapa dojazdu ✔️ ✔️ ✔️
Zdjęcia i grafiki ✔️ ✔️ ✔️
System zarządzania treścią
(panel CMS, umożliwiający wprowadzenie zmian)
✔️ ✔️
Galerie zdjęć ✔️ ✔️
Certyfikat SSL ✔️ ✔️
Indywidualnie wybrany układ graficzny (motyw premium) ✔️ ✔️
Podstawowy system bezpieczeństwa ✔️ ✔️
Szczegółowy opis usług / produktów
– dedykowane podstrony
✔️ ✔️
Formularz kontaktowy ✔️ ✔️
System analizy ruchu na stronie ✔️
Możliwość dodawania systemów i narzędzi
(np. chat, kalendarz wizyt, blog)
✔️
Indywidualny projekt graficzny ✔️
Możliwość personalizacji wszystkich elementów strony ✔️
Rozbudowany formularz kontaktowy ✔️
Przygotowanie pod pozycjonowanie ✔️
Rozbudowany system bezpieczeństwa ✔️
Przykładowe realizacje lub moduły demo 1:
praktyka lekarska

– demo 2: fryzjer
– demo 3:
radca prawny
– demo 1:
przeprowadzki

– demo 2:
restauracja

– demo 3:
notariusz

-demo 4:
schronisko dla zwierząt
skontaktuj się,
przedstawimy indywidualnie
dobrane propozycje
do oczekiwań.
Cena strony internetowej od 400 PLN netto od 900 PLN netto od 2000 PLN netto

✔️ – strona jest domyślnie wyposażona w daną funkcjonalność
➕ – funkcjonalność opcjonalna, dodatkowo płatna

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Ile trwa wykonanie strony internetowej?

Przeciętny całkowity czas wykonania projektu to 1-2 tygodnie w przypadku stron informacyjnych i 4-6 tygodni w przypadku stron wizerunkowych/komercyjnych.

Czas wykonania strony internetowej jest bardzo mocno uzależniony od złożoności projektu oraz – najbardziej – od szybkiej i rzeczowej komunikacji pomiędzy naszą firmą, a osobą odpowiedzialną za projekt po Państwa stronie.

Stronę internetową jesteśmy w stanie oczywiście zbudować szybciej – w przypadku dostarczenia wszystkich materiałów (logo, teksty, zdjęcia) oraz wybrania motywu graficznego.
Najszybciej stworzona przez nas strona internetowa z systemem CMS i podstronami powstała w ciągu 24 godzin, co pozwoliło Klientowi spełnić wymagania dotacji unijnej.

Czy jest możliwe dodanie funkcjonalności po skończeniu budowy strony internetowej?

Dodanie funkcjonalności jest możliwe na każdym etapie budowy strony, również po jej zakończeniu.

Czy zapewniacie zdjęcia, teksty, opisy, grafiki, .... ?

Pomagamy w organizacji i zdobyciu wszystkich elementów niezbędnych do zbudowania strony internetowej.

Współpracujemy z copywriterami (teksty), grafikami, fotografem (sesje zdjęciowe) oraz biurem prawnym (RODO, polityki prywatności) oraz mamy dostęp do największych giełd zdjęć. Są to usługi dodatkowe, nieujęte w cenie strony internetowej.

Czy możecie dokończyć stronę po kimś innym?

Regularnie zgłaszają się do nas klienci, którzy mają niedokończone strony internetowe lub są niezadowoleni z efektu końcowego budowanej strony.

Najczęściej ma to miejsce w przypadku samodzielnej próby zbudowania strony internetowej na zakupionym motywie lub przy użyciu kreatora, gdzie efekt prac odbiega od założeń dotyczących wyglądu i funkcjonalności strony.

Podejmujemy się dokończenia takich stron lub proponujemy analogiczne rozwiązania oparte na własnych systemach, jeśli posiadany przez Państwa projekt nie jest w stanie obsłużyć zakładanych funkcjonalności.

Posiadam już stronę internetową - czy możecie ją przebudować?

Tak. Przebudowa strony może dotyczyć zarówno jej wyglądu jak i sposobu funkcjonowania.

W większości przypadków przebudowę strony należy rozpocząć od jej audytu.

Mam stronę internetową, która nie działa - czy możecie mi pomóc?

Awaria strony internetowej może mieć wiele przyczyn – zaczynając od wadliwie działającego serwera, a kończąc na ataku hakerskim lub wirusach.

W zależności od rodzaju awarii, jesteśmy w stanie pomóc lub przekierować Państwa do specjalistycznej firmy naprawiającej strony internetowe, z którą współpracujemy w trudnych przypadkach – AdminStrony.pl.

Zerwałem umowę z inną firmą - czy możecie mi pomóc?

Jest to uzależnione od podpisanej przez Państwa umowy. Jeśli posiadają Państwo prawa do wytworzonych półproduktów oraz dostęp do ich kodu, jesteśmy w stanie podjąć się dokończenia prac. Jeżeli nie posiadają Państwo takich praw i dostępu, możemy zaproponować stworzenie nowej strony internetowej od podstaw.

Nie podejmujemy się natomiast opiniowania sposobu wykonywania prac przez inne firmy.

Czy projektujecie również aplikacje internetowe / sklepy?

Nie, zajmujemy się wyłącznie tworzeniem i obsługą stron internetowych.

Regularnie współpracujemy z innymi firmami, m.in z DenCom, WisComAdminStrony – jeżeli projekt wykracza poza nasz zakres działań, kontaktujemy Państwa bezpośrednio z najlepszymi fachowcami w danej dziedzinie.

Ile kosztuje strona internetowa i co wpływa na jej koszt?

Przeciętny koszt budowy strony internetowej ze wszystkimi wymaganymi funkcjonalnościami dla małej i średniej firmy to:

  • 400-800 PLN netto w przypadku stron informacyjnych,
  • 1000-2000 PLN netto w przypadku stron wizerunkowych,
  • 2200-8000 PLN netto w przypadku stron komercyjnych.

Podane zakresy cenowe są wartościami orientacyjnymi, ale reprezentują najczęstsze finalne koszty wytworzenia strony internetowej ze wszystkimi niezbędnymi funkcjonalnościami.

Na koszt wytworzenia strony internetowej mają wpływ przede wszystkim projekt graficzny (motyw lub indywidualnie projektowany), ilość podstron oraz dodatkowe funkcjonalności (formularze, galerie, kalendarze wydarzeń, zapisy, optymalizacja pod pozycjonowanie, aktualności, blog etc.)

Czym różni się strona informacyjna od strony z kreatora stron?

Budowane przez nas strony informacyjne (strony-wizytówki) są całkowitym przeciwieństwem stron “z kreatora”.

Strony z kreatorów cechują się zazwyczaj wieloma funkcjonalnościami i możliwościami, przy jednoczesnym zachowaniu jak największej elastyczności; kreator musi być w stanie wygenerować zarówno stronę fryzjera, bloga kulinarnego oraz sklepu z częściami samochodowymi.
Kreator musi zakładać, że osoba go obsługująca nie jest biegłym webdeveloperem, nie może wymuszać umiejętności kodowania oraz znajomości zaawansowanych zależności, co wymaga stosowania wielu uproszczeń.
Efektem końcowym jest zazwyczaj strona o niskiej jakości techninczej, niezbyt estetyczna i wyglądająca “amatorsko”.

Istnieją oczywiście zaawansowane komercyjne kreatory stron, jednak ich obsługa wymaga od użytkownika dużej ilości nauki i wiedzy – w efekcie korzystanie z takich kreatorów może być kosztowo zbliżone do kilku godzin pracy profesjonalnego web developera.

W przeciwieństwie do kreatorów, nasze strony posiadają jedynie niezbędne funkcjonalności, które definiujemy na etapie określania potrzeb Klienta.
Są one kodowane przez profesjonalnych web developerów, a co za tym idzie cechuje je wysoka jakość i estetyka.
Jeśli Państwa budżet jest ograniczony, zaoferujemy wyłącznie podstawowe funkcjonalności – nie zaproponujemy obniżonej jakości.

W jaki sposób mogę ograniczyć koszt strony internetowej?

Przede wszystkim należy rozpocząć jej budowę od określenia celu jej powstania. Już na tym etapie Klienci często weryfikują swoje założenia i rezygnują z założonych funkcjonalności, które nie są niezbędne do realizacji celu strony, co wydatnie ogranicza koszt jej stworzenia.

Kolejnym krokiem jest rozważenie, czy planowane funkcjonalności będą rzeczywiście wykorzystywane oraz jaki będzie koszt ich utrzymania już po wykonaniu strony:

  • czy będziecie chcieli Państwo poświęcać czas na regularne pisanie artykułów na bloga?
  • czy strefa dla zalogowanych użytkowników rzeczywiście będzie wykorzystywana?
  • jaki będzie koszt pracownika, który ma obsługiwać Państwa chat z klientami?
  • jakich zmian organizacyjnych po Państwa stronie będzie wymagał interaktywny kalendarz wizyt?
  • itd…

Należy pamiętać, że stworzone mechanizmy będą wymagały ich utrzymania w przyszłości – zwiększą koszty administracji, zabezpieczania, mogą wymagać mocniejszego serwera, a ich obsługa będzie kosztowała czas Państwa pracowników.

Wszystkie mechanizmy są możliwe do dodania w przyszłości, dlatego pomagając Państwu określić potrzeby zalecamy skupienie się na aktualnie niezbędnych elementach.
Pozwala to zredukować czas i koszt potrzebny do stworzenia strony internetowej oraz ograniczyć koszt jej utrzymania.

Ile kosztuje późniejsze utrzymanie zbudowanej strony?

Standardowy koszt utrzymania strony w Internecie to:

  • domena (państwa internetowy “numer telefonu”) – około 100 PLN netto rocznie,
  • hosting (serwer) – około 30 PLN netto miesięcznie,
  • administracja techniczna – od 50 PLN netto miesięcznie,
  • administracja treścią strony – od 50 PLN za jedną zmianę.

Powyższe kwoty są orientacyjne i dotyczą standardowej, statycznej strony małej i średniej firmy w Internecie.

Napisz do nas:

5 + 13 =

lub zostaw swój numer telefonu - oddzwonimy.

11 + 8 =

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma DenIT z siedzibą w Katowicach, ul. Szafirowa 12, NIP: 635-178-10-49.
Dane przesłane w formularzu kontakowym zostaną użyte wyłącznie w celu skontaktowania się z Państwem i przedstawienia oferty.