Usługi internetowe

Według przeprowadzonych badań, z Internetu w Polsce korzysta ponad 80% obywateli. Dla wielu z nich Internet stał się podstawowym źródłem informacji, a bez wątpienia rola Internetu będzie z czasem wzrastać. Popularność Internetu spowodowała jego dynamiczny rozwój – dzisiejszy Internet jest diametralnie różny od tego sprzed 10 lat.

W przypadku konkurencyjnych obszarów, nawet najlepsza strona internetowa nie zapewni samodzielnie oczekiwanych efektów. Skuteczna obecność w Internecie już od wielu lat wymaga proaktywych działań poza stroną internetową, a sama strona internetowa pozostaje niezbędną bazą do ich prowadzenia.

Nawet profesjonalnie wykonana interaktywna strona internetowa, z dobrą oprawą wizualną i uwzględniająca wszystkie oczekiwania i potrzeby Klienta, bez dodatkowej, stałej obsługi, nie zrealizuje zakładanego celu biznesowego.

Odpowiadając na potrzeby naszych Klientów, oferujemy pełną, kompleksową obsługę wszystkich aspektów związanych z obecnością firmy w Internecie:

  • pozycjonowanie i optymalizacja SEO, czyli zwiększanie widoczności w wyszukiwarce Google,
  • kampanie PPC, czyli płatna reklama m.in. Adwords, Facebook Ads,
  • prowadzenie mediów społecznościowych, czyli fan-page na Facebooku, Instagramie, Twitterze,
  • audyt i analiza stron internetowych w celu znalezienia obszarów wymagających poprawy,
  • administracja techniczna stroną internetową, zmiany konfiguracji, bezpieczeństwo, aktualizacje,
  • administracja contentem (treścią) strony internetowej, zmiana istniejącej treści oraz dodawnie nowej,
  • i inne.

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO

Pozycjonowanie strony internetowej to całokształt działań zmierzających do umieszczenia jej na wybranych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google na jak najwyższych pozycjach.

Pozycjonowanie stron internetowych przyjmuje postać działań zarówno w ich obrębie, jak i poza nią. Na działania w obrębie strony (on-site) składają się wszystkie działania związane z jej optymalizacją, prace zmierzające do lepszego zrozumienia strony przez roboty wyszukiwarki, poprawy jej atrybutów i właściwości.
Na działania poza stroną internetową (off-site) składają się wszystkie prace mające na celu zwiększenie jej widoczności w najpopularniejszych bazach wyszukiwań (mapy, wizytówka Google, media społecznościowe etc.), tak aby stały się one kolejnym źródłem pozyskiwania Państwa klientów.

Wyszukiwarki internetowe cały czas ewoluują, wprowadzając udoskonalenia w swoich algorytmach – w odpowiadający tym zmianom sposób powinna ewoluować strona internetowa. Bez jej regularnego, bieżącego dostosowywania do zmian w silnikach wyszukiwarek nie będzie miała ona szansy pojawiać się na zadowalających pozycjach w Internecie.

Skuteczne pozycjonowanie jest usługą kosztowną, a na rynku można znaleźć szereg ofert obiecujących wysokie pozycje na konkurencyjnych frazach w cenach zaczynających się od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Usługi tego typu w najlepszym razie nie spowodują szkody – w najgorszym, spowodują ukaranie strony wykluczeniem z wyników wyszukiwania.
Zdając sobie sprawę z faktu, że małe firmy w większości przypadków nie są gotowe wydawać kilku tysięcy złotych miesięcznie na pozycjonowanie, od lat doskonalimy skuteczną metodę analizy słów kluczowych oraz pozycjonowania lokalnego- i hiper-lokalnego. Promowane frazy dobieramy w sposób pozwalający na maksymalne efektywne przełożenie wydanych pieniędzy na pozyskany ruch potencjalnych Klientów.

Poniżej prezentujemy podsumowanie efektów naszych półrocznych działań na przykładzie gabinetu stomatologicznego w Katowicach.

Zobacz analizę
Metoda dotychczasowa – inna firma Metoda zaproponowana – analiza słów kluczowych
Koszt pozycjonowania 500 PLN netto miesięcznie 500 PLN netto miesięcznie
Ilość fraz 3 12
Typ fraz wyłącznie najbardziej konkurencyjne:
– dentysta
– stomatolog
– ortodoncja
frazy o średniej i niskiej konkurencji,
dobrane w wyniku analizy słów kluczowych usług ważnych dla gabinetu,
skonsultowane i zaakceptowane przez Klienta
Uzyskiwane pozycje 18-34, wahające się w większości 1 strona wyszukiwania, stabilne
Pozyskiwany ruch poniżej 100 wejść miesięcznie ok. 900 wejść miesięcznie
Koszt 1 wejścia na stronę ~5 PLN netto ~0,55 PLN netto

Opracowana przez nas metoda odnosi najlepsze efekty przy pozycjonowaniu lokalnym.

Efektywność naszych działań potwierdzają nasi Klienci, którzy w zdecydowanej większości kontynuują z nami współpracę przez wiele lat.

Kampanie PPC

Kampanie PPC to wszystkie działania marketingowe, w których płatność jest naliczana za wejścia na stronę. Obejmuje ona takie narzędzia marketingowe jak Google AdWords, Facebook Ads oraz inne.

Kampanie PPC umożliwiają doraźne, szybkie uzyskanie efektów, które nie wymagają długoterminowych inwestycji. Jest to również ich najpoważniejszą wadą – w momencie wyłączenia kampanii PPC następuje natychmiastowe zatrzymanie wyświetlania reklam, a ruch na stronę ustaje.

Najczęściej spotykaną metodą wykorzystania kampanii PPC jest pozycjonowanie hybrydowe (tzw. SEM), czyli połączenie działań pozycjonowania SEO oraz kampanii PPC.
Dobrze zrównoważone pozycjonowanie hybrydowe jest najskuteczniejszą metodą pozyskiwania klientów, zarówno w krótkim jak i długim okresie czasu.

Od wielu lat układamy i prowadzimy działania SEM, zwracając szczególną uwagę na efektywne wykorzystanie budżetu na nie przeznaczonego oraz starając się zapewnić realizację aktualnych oraz przyszłych celów biznesowych naszych Klientów.

Prowadzenie mediów społecznościowych

Media społecznościowe z każdym rokiem uzyskują coraz większy udział w skutecznej obecności firmy w Internecie. Są one szczególnie skuteczne w przypadku grupy docelowej składającej się z ludzi w wieku 18-40 lat.
Niezależnie od grupy docelowej, są najlepszym miejscem do ocieplenia wizerunku oraz interaktywnej komunikacji ze swoimi klientami.

Prowadzenie profesjonalnego i dobrze skonstruowanego profilu w mediach społecznościowych, wspomaganego przy tym kampaniami marketingowymi, w ostatnich latach zaczęło przynosić nadspodziewanie dobre efekty. Jest to wynik możliwości niezwykle precyzyjnego określenia grupy docelowej, w której mają być wyświetlane nasze treści.

Prowadzone przez nas profile w mediach społecznościowych opierają się o uzgodnioną z Klientem strategię, a duże doświadczenie pozwala na efektywne docieranie do osób, które są zainteresowane lub potencjalnie mogą być zainteresowane oferowanymi przez Państwa usługami.

Audyt i analiza stron internetowych

Dynamiczny rozwój technologii, urządzeń używanych do przeglądania Internetu (komputer, tablet, telefon), a także całkowita zmiana sposobu postrzegania i wykorzystywania Internetu spowodowały, że skuteczna strona internetowa nie może już wyłącznie przedstawiać treści – musi być ona podana we właściwy sposób.

Niepoprawnie zaprojektowana strona internetowa, która nie działa we właściwy sposób, nie zawiera potrzebnych informacji lub przedstawia je w trudny do zrozumienia sposób sprawia, że wysiłki włożone w jej wypromowanie nie przekładają się na oczekiwany rezultat biznesowy.

Przy przeprowadzaniu audytu i analizy stron internetowych opieramy się na specjalistycznym oprogramowaniu, danych statystycznych, a wieloletnie doświadczenie w budowie i późniejszej obsłudze stron internetowych pozwalają nam odpowiednio interpretować dane i skutecznie wskazywać obszary wymagające poprawy.

Na życzenie Klienta rozszerzamy audyt strony internetowej o pozostałe aspekty obecności w Internecie – prowadzone działania promocyjne, media społecznościowe, widoczność i prezentacja w mapach oraz inne.

Administracja techniczna stroną internetową

Obecne strony internetowe diametralnie różnią się od tych, tworzonych jeszcze kilka lat temu. Skuteczna strona internetowa nie może obejść się bez narzędzi analitycznych, mechanizmów dostosowujących jej wyświetlanie do urządzenia odbiorcy (komputer, tablet, telefon) czy systemu umożliwiającego szybkie wprowadzanie na niej zmian.

Wszystkie te wymagania powodują, że współczesnej stronie internetowej jest o wiele bliżej do programu komputerowego niż do statycznego dokumentu. Dodatkowo, aby strona internetowa mogła być odwiedzana przez odbiorców, musi zostać wyeksponowana w ogólnodostępnej sieci. Czyni ją to podatną na wszelkiego rodzaju ataki hakerów, wirusy, spam i inne zagrożenia.

Nad współczesną stroną internetową powinien czuwać administrator, którego rolą jest aktualizacja jej silnika, zabezpieczeń, dbanie o kopie zapasowe i konfigurację. Jest to praca możliwa do wykonania samodzielnie, ale wymaga odpowiedniej wiedzy oraz regularnego poświęcania czasu.

Dysponujemy dedykowaną osobą, a także specjalistycznymi narzędziami, które umożliwiają regularne aktualizacje silników stron internetowych najpopularniejszych rozwiązań. Działanie stron internetowych objętych naszą opieką administracyjną jest monitorowane w trybie 24/7, a ich awaria powoduje wygenerowanie alarmu i poinformowanie jej administratora.

Administracja contentem (treścią) strony internetowej

Aby strona internetowa spełniała swoją rolę, treści na niej muszą być aktualne. W zależności od rodzaju strony, takie zmiany mogą być wprowadzane przez edytor zbliżony do Worda lub/i mogą wymagać pisania kodu HTML. Niewłaściwie wprowadzone zmiany treści mogą spowodować awarię całej strony internetowej.

Szanując Państwa czas, wprowadziliśmy usługę administracji contentem (treścią) strony internetowej. Wszystkie konieczne do wykonania zmiany mogą Państwo wysłać do nas e-mailem, a dedykowany opiekun strony wprowadzi je za Państwa w uzgodnionym czasie, zapewniając przy tym odpowiednie przetłumaczenie treści pisanej na odpowiedni kod zrozumiały przez przeglądarki.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Czy moja strona powinna być pozycjonowana?

Pozycjonowanie oraz reklamy PPC to nic innego jak działania reklamowe.

Jeżeli klienci wyszukują Państwa firmę wpisując w Google jej nazwę lub firma ma klientów z innych źródeł – nie ma takiej potrzeby.

Jeśli natomiast chcecie Państwo pozyskiwać nowych klientów, wpisujących do wyszukiwarki nazwy usług (np. leczenie kanałowe) lub zawodów (np. dentysta), pozycjonowanie oraz kampanie PPC są metodami pozyskania takich klientów.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Pierwsze efekty pozycjonowania pojawiają się już w pierwszym miesiącu.

Na pełne efekty trzeba zaczekać minimum 2-3 miesiące – jest to uzależnione od lokalizacji, trudności słów kluczowych oraz budowy strony internetowej.

Należy pamiętać, że pozycjonowanie jest inwestycją, a jej efekty pojawiają się w dłuższym horyzoncie czasowym. W przypadku konieczności uzyskania natychmiastowych efektów, właściwym narzędziem są kampanie PPC.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ceny pozycjonowania zaczynają się od 300 PLN netto miesięcznie w przypadku małych miejscowości oraz od 450 PLN netto w przypadku większych.

Minimalny czas trwania umowy na pozycjonowanie wynosi 12 miesięcy.

Czy można ograniczyć koszt pozycjonowania?

Faktyczny koszt pozycjonowania jest ustalany na podstawie analizy fraz oraz konkurencji. Określamy kwotę, która pozwoli na zaplanowanie i wykonanie działań, mających na celu pojawienie się wyżej od konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Ograniczenie budżetu na pozycjonowanie sprawi, że nie będzie możliwe wykonanie wystarczającej ilości działań, co oznacza, że “wartość” strony w rozumieniu wyszukiwarki wzrośnie, ale niewystarczająco, aby pojawić się wyżej niż konkurencja.

W przypadku ograniczonego budżetu lepszym wyborem jest skorzystanie z kampanii PPC, gdzie rozliczalność następuje wyłącznie za faktyczne wejście na stronę.

Co jest lepsze - kampanie PPC czy pozycjonowanie?

Kampanie PPC (w postaci Google Ads) oraz pozycjonowanie to dwie zupełnie różne usługi, które ze względu na podobny efekt “wizualny” są ze sobą często mylone.

  • kampanie PPC pozwalają na szybkie uzyskanie efektu – na efekty pozycjonowania trzeba czekać,
  • kampanie PPC są bardziej efektywne kosztowo w krótkim terminie – pozycjonowanie w dłuższym,
  • kampanie PPC umożliwiają pojawienie się w wynikach wyszukiwania już za kilkadziesiąt groszy za kliknięcie – w przypadku pozycjonowania nie dysponując minimalnym budżetem nie osiąga się żadnego efektu,
  • kampanie PPC umożliwiają bardzo dokładne określenie swojej grupy docelowej – w przypadku pozycjonownia wynik jest prezentowany każdemu,
  • kampanie PPC to koszt ponoszony przez firmę na rzecz Google – w przypadku pozycjonowania pieniądze są inwestowane we własną stronę,
  • kampanię PPC można zawiesić w dowolnym momencie (np. okres wakacyjny) – w przypadku pozycjonowania nie ma takiej możliwości,
  • w przypadku rezygnacji z PPC, strona znika z wyników wyszukiwania – w przypadku pozycjonowania strona utrzyma się w nich jeszcze przez pewien czas.

Są to podstawowe różnice pomiędzy pozycjonowaniem, a kampaniami PPC – w rzeczywistości różnic jest więcej. Rozpoczynając współpracę z Klientem analizujemy jego potrzeby i proponujemy najbardziej efektywne rozwiązanie biorąc pod uwagę jego oczekiwania, potrzeby i budżet.

Czy media społecznościowe przynoszą klientów?

Media społecznościowe w ostatnim czasie stały się jednym ze źródeł pozyskiwania Klientów, jednak ich model działania jest różny od tradycyjnej reklamy (billboardów, ulotek, pozycjonowania czy kampanii PPC) i przypomina polecanie usługi wśród znajomych – osoba korzystająca z mediów społecznościowych widzi, że jej znajomy lubi profil firmy, ocenił ją lub skomentował, co wzbudza zaufanie u tej osoby do firmy. Jest to bardzo silna rekomendacja, gdyż w przeciwieństwie do opinii anonimowych ludzi w Internecie, rekomendacja pochodzi od znajomej osoby.

W przypadku chęci skorzystania z usług firmy polubionej przez znajomych, następuje najczęściej samodzielna weryfikacja jej oferty; dlatego aby media społecznościowe miały szansę zadziałać, niezbędna jest strona internetowa, która w sposób profesjonalny i przekonujący przedstawia firmę w Internecie.
Klient trafiający na stronę internetową w ten sposób, statystycznie nie szuka innych opinii w Internecie i traktuje firmę jako już sprawdzoną.

Klienci pochodzący de facto z mediów społecznościowych najczęściej są postrzegani jako “klienci ze strony interetowej”, a bezpośredni kontakt przez np. Facebooka jest raczej sporadyczny, choć zmienia się to w wyniku wprowadzania nowych metod komunikacji. 

Dostałem negatywną opinię w Internecie - co zrobić?

Wyższa widoczność strony, którą uzyskuje się przy pozycjonowaniu i poprzez obecność w mediach społecznościowych zwiększa ryzyko pojawienia się negatywnych opinii o firmie.

Negatywnych opinii, w perspektywie pewnego czasu, trudno jest uniknąć – najważniejsze, aby nie pozostawiać ich bez reakcji oraz aby zareagować w odpowieni sposób – pozwala to na przedstawienie sytuacji z obu stron i daje możliwość wyrobienia czytającemu opinię własnego poglądu.

Posiadamy sprawdzone schematy postępowania, które łagodzą wydźwięk opinii, wyjaśniają sytuację bez zaogniania jej, a czasami wręcz przekuwają negatywny komentarz na korzyść firmy.

Czy administracja techniczna stroną jest konieczna?

Zależy to od rodzaju strony internetowej. W przypadku statycznej, rzadko zmieniającej się strony internetowej administracja może sprowadzić się do wykonania kopii zapasowej i przechowywania jej w bezpiecznym miejscu.

Nowoczesne strony, wyposażone w silniki CMS powinny być regularnie administrowane, aby zapewnić ich bezpieczeństwo – ogranicza to możliwość włamania na stronę lub utraty danych. 

Czy muszę udzielać dostępu do swojej strony, aby ją pozycjonować?

Dostęp do strony internetowej jest całkowicie niezbędny dla efektywnego pozycjonowania.

W przypadku kampanii PPC nie ma takiego wymogu.

Jak wygląda kwestia odpowiedzialności za wykonywane przez was prace na mojej stronie?

Pierszym etapem współpracy jest podpisanie umowy, która m.in. zobowiązuje nas do zachowania w tajemnicy wszystkich danych dostępowych oraz uzyskanych informacji.

Przed rozpoczęciem prac zawsze prosimy o wykonanie kopii zapasowej strony lub wykonujemy ją samodzielnie.

W przypadku awarii strony internetowej podczas naszych prac, jest ona przywracana do stanu sprzed rozpoczęcia prac.

Napisz do nas:

4 + 14 =

lub zostaw swój numer telefonu - oddzwonimy.

9 + 6 =

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma DenIT z siedzibą w Katowicach, ul. Szafirowa 12, NIP: 635-178-10-49.
Dane przesłane w formularzu kontakowym zostaną użyte wyłącznie w celu skontaktowania się z Państwem i przedstawienia oferty.